Alla inlägg under juni 2009

Av Sandra - 26 juni 2009 13:39

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig eller att vi pratar om dig! Samtalen brukar handla om hur mycket vi saknar dig, alla roliga bus du hittade på, å så klart din fantastiskt mysiga personlighet.


Jag hoppas å tror att du har fått en bättre tillvaro utan rädsla, oro och nervositet.

Får springa på alla de gröna ängarna lycklig å utan alla dina hjärnspöken å oro. Å jag är helt säker på att man får äta hur mycket jordgubbsglass man vill och att det finns bollar å leksaker i överflöd... =)


Vi saknar dig vår gullegris! Du fattas oss!

Hälsa pappa, farfar å Birgit och alla de andra som inte finns med oss här länge.


Många kramar till dig!! <3 <3 <3































Av Sandra - 20 juni 2009 14:28

Dom har redan blivit såå stora!

Samma gamla visa ''vad fort tiden går''..=)


Se å njut... =)


Mamma Carry med alla de små.











Det här är uppfödaren Margot med 7 av de 8 valparna.




Såå söta.. Nä det är ingen bulle... Det är en Cane Corso valp 6v.


Katt bland hermelinerna... Eller vad är det man säger? =)






Valparna är 5-6 veckor på korten.

Behöver jag säga att vi är såå stolta?!

Adressen till Kennel Potsu De Notsu, Estland.


Föresten Glad Midsommar på er i efterskott. ;)














Av Sandra - 13 juni 2009 21:18

Här är några till som jag har skapat...


ALLA halsbanden har en mjuk fleece insida (om ni inte vill ha nåt annat förstås), som skonar pälsen å huden även på hundar som kan ha lite för bråttom i kopplet. =)

Jag använder bara svetsade ringar för bästa hållbarhet.

Dom halsbanden jag har sytt är halv-stryp, jag kan även sy med spänne om så önskas.

Maila mig gärna om det är når ni undrar: troll_skogen@hotmail.com


Reglerbara till tex valpar, dom är ca 20mm breda.


Prickig scarf.


Grön scarf med söta djur.


Cammo m rosa å gröna blommor.


Lila med oranga å lila blommor.


Rött med stora röda rosor.


Rutiga..


*Tjillivippen*












































Av Sandra - 8 juni 2009 13:08

Vi kom hem med väldigt lyckade resultat...

Vi var i Askim i Norge, på deras årliga Open Show i lördags 6/6.

Domare var Mrs. Joy Pilkington, England (kennel Javarke)


Igor blev 2a bästa hane och fick pris för bästa rörelser. =)

Grattis till Er alla med era fina resultat!! (ska kolla om jag kan få hela resultatet)

Längtar redan till nästa år..


Tack till er alla för en super rolig dag! =)


Bilder kommer snart...


Av Sandra - 4 juni 2009 20:07

Det är många som tassar runt här inne... Vilket är jätte kul!! ;)


Men det skulle vara ännu roligare om ni ville skriva en kommentar så jag oxå får veta vilka ni är...


Jag kan börja...

-Jag heter Sandra, vad heter du? 

-Jag har två hundar Beata (JRT) och Igor (bullterier), har du nån hund eller  kanske några andra husdjur?

-Jag bor utanför Borlänge, var bor du?

-Jag har en blogg, har du nån eller kanske en hemsida?

-Hur hittade du hit?


/ Sandra

Av Sandra - 1 juni 2009 15:18


Leah!

Igor har fått en ny bästis, min brorsdotter söt söta Leah (som blir 6 månader idag, Grattis!!) Så fort han får chansen så ska han pussa på henne, så söta tillsammans. Bilden är ifrån mammas 50-års kalas.


Får får får??

Vet inte riktigt hur det är igentligen?? Det jag vet är att på Brudberget hos Therese å Andreas, där får dom lamm!

Tackorna Bärit, Ulla å Leif fick 2 lamm var i början av april. Det blev 1 tacka å 5 baggar, dom vart döpta efter rock-tema.

Thin Lizzie, Kiss, Dregen, Pain, Maiden och Ozzy. Sååå söta!!


En dag i början av maj var det fårklippardax.

Jag, Therese, tre tackor och en fårklipparsax! Tilläggas till det är att vi har aldrig klippt ett får förut... Men det finns ju en första gång på allt man gör.


Vi vart mäktigt stolta över våran klippar-talang, det är väldigt klädsamt med lite fluff här å där på tjejerna. Therese höll i klippen å jag var får-hållare. =)


En halv-klippt Leif. ( Ja, hon heter Leif. Det är efter Therese bror.)


Fikadax.... Beata hjälpte gärna till med det...


Igor tyckte att det var juste att ligga på brunnen å spana, men ser ju lite längre då...


Så här fin blev Leif när hon var klar.



Skillnaden på klippt å oklippt.



Sola med blommor

Igor tycker ju det här med att sola är väldigt skönt, så här låg han förra veckan..


Vet inte om det blir mjukare med huvudet på  blommorna...? =)




Eftersom dom jobbiga förkylningsbacillerna har hittat hit till skogen, så jag ska nu gå å kurera mig.

Tack å hej leverpastej! ;)























Ovido - Quiz & Flashcards