Alla inlägg under maj 2009

Av Sandra - 20 maj 2009 11:02

Jätte GRATTIS till min kära mamma Tarja som fyller 50 år idag!!

Hipp hipp hurra hurra hurra hurra =)





Vill även önska GRATTIS till min favorit-moster Mervi som oxå fyller 50 år idag!

Vi syns i kväll. =)


Ps. JA, dom är tvillingar. ;)




















Av Sandra - 18 maj 2009 14:12

Den 13/5 tittade 11 valpar(!) ut ur mamma Carry's mage på Kennel Potsu De Notsu i Estland.

Det blev 6 hanar och 5 tikar med färgerna 4 röda med vita tecken, 1 solid röd (ev solid rödbrindel), 3 rödbrindel med vita tecken och 3 vita med tecken.


Mamma Carry mår bra å är en jätte duktig mamma, tyvärr har tre av valparna somnat in, men övriga valpar ska må bra. =)


Behöver jag ens säga att vi är såå stolta!

Jätte GRATTIS till Margot för de fina 8!!

























Av Sandra - 12 maj 2009 18:50

Som ni läste i det sista inlägget så blev Igor SUCH i Tånga Hed den 10/5, blott 2 år 12 dagar gammal.


Domaren var K R Goodwin, England



Domaren, Maggan å Such Igor  =)




Jätte TACK till Maggan å Micke för att ni låter denna underbara kille bo här hos oss!

Även TACK till Kirsten, Sannie och Sickan som fött upp våran Golden Boy!































Av Sandra - 11 maj 2009 13:02

Igor har blivit Svensk Utställnings Champion!!



Igår i Tånga Hed. Han blev även BIM.


BIR, cert -- 'Selma' JWW-08 Nominoes Candystripe

Jätte Grattis till Karin å Selma!!


TACK till alla som var med!! Längtar redan tills vi ses igen...


Bilder kommer senare....

Av Sandra - 6 maj 2009 23:35

Jag har sytt några till...







Vid idèer å frågor, maila mig gärna! troll_skogen@hotmail.com





























Av Sandra - 3 maj 2009 20:19

Jag har äntligen kunnat sy några halsband!! =)

Jag har fått låna min mormors maskin från typ 50-talet(?).

Så här kommer lite bilder... är det nåt ni är intresserade av är det bara att maila mig, har ni andra önskemål? Hör gärna av er då oxå.


Alla halsband här har flece på insidan, för att det är väldigt snällt mot huden, även på ''tunnhåriga'' å känsliga.




Det bruna är ''fake''skinn ovanpå å flece under




Det turkosa halsbandet är det reflex på som band



Döskalletyget har jag även i svart m vita skallar på


Reglerbart för tex valpar, ca 2cm bredd


Eftersom att jag är en sån usel fotograf =) så är halsbanden finare i verkligheten.

mail:   troll_skogen@hotmail.com



/ Sandra













Ovido - Quiz & Flashcards